最終更新:2017年1月16日
Tap Titans 2 ゲームの計算式や定数を解説しています。随時更新していきます。
Tap Titans 2 計算式
ゲームファイルから見つかった計算式です。
Name | Formula | Info |
---|---|---|
Relics per prestige | ( (stage - 75) / 14)1.75 rounded down if less than 100, rounded to the nearest integer otherwise | |
Starting stage after prestige | stage * min(ClanLevel / 1000, 0.5) rounded down | Set to 1 if the value is less than 1 |
Titans per stage | 10 + min(floor(stage / 1000) * 4, 20) | There are 4 extra titans per stage every 1000 levels. |
Titans HP | 17.5 * 1.39min(stage,115) * 1.13max(stage-115,0) | |
Bosses HP | Constant * TitansHP * min(2.5, 1.1stage / 200). | |
The constant is 2, 3, 4, 5, 8, 2, 3, 4, 5, 8 for stages x1, x2, x3, x4, x5, x6, x7, x8, x9, x0. For example, on stage 461 the constant is 2, where on stage 465 the constant is 8. | x0/x5 bosses have 4 times as much HP as x1/x6 bosses | |
Base gold | MonsterHP * 0.008 + 0.0002 * min(stage, 150) * GoldBonus | Will be used in the following formulas |
Titans gold | BaseGold * TitansGoldBonus | |
Bosses gold | BaseGold * 3 * BossesGoldBonus | |
Chesterson gold | BaseGold * 10 * ChestersonGoldBonus | |
Next artifact | Server sided. | |
Next artifact cost | (OwnedArtifacts + 1) * 1.31OwnedArtifacts + 1 | |
Base salvage cost | (OwnedArtifacts * 1.31OwnedArtifacts + NextArtifactCost) * 10 | Will be used in the next formula |
Salvage cost | min(3.2log(BaseSalvageCost,8) + 43, 43) | |
Hero DPS | PurchaseCost / 10 * (1-23/1000*min(HeroUnlockOrder, 34))min(HeroUnlockOrder,34) * HeroLevel * ImprovementBonus * TypeBonus * AllDamageBonus * AllHeroesDamageBonus * (1 + WeaponDamage) | Late heroes become much less efficient due to the second factor |
Hero cost | PurchaseCost * 1.082CurrentLevel * (1.082HowManyLevelsToBuy - 1) / 0.82 * (1 - HeroCostMultiplier) | |
Sword master cost | 5 * (1.062CurrentLevel+HowManyLevelsToBuy - 1.062CurrentLevel) / 0.062 | |
Sword master damage | CurrentLevel * ImprovementBonus * TapDamageBonus * AllDamageBonus + HeroesDPS * TapDamageFromHeroes | ImprovementBonus is the multiplicative bonuses you get every few levels |
Clan ship damage | MemberCount / 5 * (SwordMasterLevel + HeroesDPS) | The ship attacks every 10 seconds |
Clan bonus damage | 100 * (1.1ClanLevel - 1) | AllDamageBonus is multiplied by this value in percentage |
Next clan bonus damage | 100 * (1.1ClanLevel+1 - 1) | Makes sense but I thought I should still put it here anyway |
Dungeon boss health | I'm pretty sure it's server sided |
Tap Titans 2 定数
ゲームで使用されている定数です。
名称 | 値 | 詳細 |
---|---|---|
Max stage | 3500 | |
Max gold | 1.00E+260 | |
Base Chesterson chance | 1% | |
Mana monster chance | 0.50% | スキルのロックを解除した後に表示される「マンニマナ」 |
10x gold chance | 0.50% | |
Chance for mana steal | 0.50% | スキルのロックを解除した後、モンスターからマナを盗むことができる「マナサイフォン」 |
Maximum taps per second | 20 | |
Tap cooldown | 10ms | 10ミリ秒ごとに一度だけタップすることができます |
Base critical chance | 0.20% | |
Maximum critical chance | 50% | |
Heroes evolve damage multiplier | 100 | |
tt1PromoEndDate (???) | 2016/1/15 | Tap Titansをプレイして50ダイヤと特別なアバターを受け取りました! |
Base Transmorph stage | 2000 | 装備アイテムの外観を変更できる「変形」 |
Tap Titans 2 未使用の定数
名称 | 値 | 詳細 |
---|---|---|
Relic boss drop chance | 30% | おそらく将来的に使用される |
Relic from heroes level | 1000 | おそらく将来的に使用される |
注意事項
海外サイトからの情報なので間違っている場合があります。
計算式/定数の値は、任意の時点で変更されることがあります。
バージョン1.1.3のゲームファイルでハードコード化された値です。
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