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Tap Titans 2 ゲームの計算式や定数について解説!

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最終更新:2017年1月16日

Tap Titans 2 ゲームの計算式や定数を解説しています。随時更新していきます。

Tap Titans 2 計算式

ゲームファイルから見つかった計算式です。

NameFormulaInfo
Relics per prestige ( (stage - 75) / 14)1.75 rounded down if less than 100, rounded to the nearest integer otherwise  
Starting stage after prestige stage * min(ClanLevel / 1000, 0.5) rounded down Set to 1 if the value is less than 1
Titans per stage 10 + min(floor(stage / 1000) * 4, 20) There are 4 extra titans per stage every 1000 levels.
Titans HP 17.5 * 1.39min(stage,115) * 1.13max(stage-115,0)  
Bosses HP Constant * TitansHP * min(2.5, 1.1stage / 200).  
  The constant is 2, 3, 4, 5, 8, 2, 3, 4, 5, 8 for stages x1, x2, x3, x4, x5, x6, x7, x8, x9, x0. For example, on stage 461 the constant is 2, where on stage 465 the constant is 8. x0/x5 bosses have 4 times as much HP as x1/x6 bosses
Base gold MonsterHP * 0.008 + 0.0002 * min(stage, 150) * GoldBonus Will be used in the following formulas
Titans gold BaseGold * TitansGoldBonus  
Bosses gold BaseGold * 3 * BossesGoldBonus  
Chesterson gold BaseGold * 10 * ChestersonGoldBonus  
Next artifact Server sided.  
Next artifact cost (OwnedArtifacts + 1) * 1.31OwnedArtifacts + 1  
Base salvage cost (OwnedArtifacts * 1.31OwnedArtifacts + NextArtifactCost) * 10 Will be used in the next formula
Salvage cost min(3.2log(BaseSalvageCost,8) + 43, 43)  
Hero DPS PurchaseCost / 10 * (1-23/1000*min(HeroUnlockOrder, 34))min(HeroUnlockOrder,34) * HeroLevel * ImprovementBonus * TypeBonus * AllDamageBonus * AllHeroesDamageBonus * (1 + WeaponDamage) Late heroes become much less efficient due to the second factor
Hero cost PurchaseCost * 1.082CurrentLevel * (1.082HowManyLevelsToBuy - 1) / 0.82 * (1 - HeroCostMultiplier)  
Sword master cost 5 * (1.062CurrentLevel+HowManyLevelsToBuy - 1.062CurrentLevel) / 0.062  
Sword master damage CurrentLevel * ImprovementBonus * TapDamageBonus * AllDamageBonus + HeroesDPS * TapDamageFromHeroes ImprovementBonus is the multiplicative bonuses you get every few levels
Clan ship damage MemberCount / 5 * (SwordMasterLevel + HeroesDPS) The ship attacks every 10 seconds
Clan bonus damage 100 * (1.1ClanLevel - 1) AllDamageBonus is multiplied by this value in percentage
Next clan bonus damage 100 * (1.1ClanLevel+1 - 1) Makes sense but I thought I should still put it here anyway
Dungeon boss health I'm pretty sure it's server sided  

Tap Titans 2 定数

ゲームで使用されている定数です。

名称詳細
Max stage 3500  
Max gold 1.00E+260  
Base Chesterson chance 1%  
Mana monster chance 0.50% スキルのロックを解除した後に表示される「マンニマナ」
10x gold chance 0.50%  
Chance for mana steal 0.50% スキルのロックを解除した後、モンスターからマナを盗むことができる「マナサイフォン」
Maximum taps per second 20  
Tap cooldown 10ms 10ミリ秒ごとに一度だけタップすることができます
Base critical chance 0.20%  
Maximum critical chance 50%  
Heroes evolve damage multiplier 100  
tt1PromoEndDate (???) 2016/1/15 Tap Titansをプレイして50ダイヤと特別なアバターを受け取りました!
Base Transmorph stage 2000 装備アイテムの外観を変更できる「変形」

Tap Titans 2 未使用の定数

名称詳細
Relic boss drop chance 30% おそらく将来的に使用される
Relic from heroes level 1000 おそらく将来的に使用される

注意事項

海外サイトからの情報なので間違っている場合があります。

計算式/定数の値は、任意の時点で変更されることがあります。

バージョン1.1.3のゲームファイルでハードコード化された値です。

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